Red smooth Live
LEADJA's Princess

Welcome to my simple triple blog, i`m blabla..famous as blabla..thanks for visited my blog, nice to meet you, leave your footstep at my cbox, Do follow :)



CHIT♥CHAT!



Big Claps

Template: Aina Syaza
Re-edit:Shya
Other: WeHeartIt Photobucket
Instagram
Choose
23 July 2013


Pernah jatuh cinta terhadap dua orang lelaki atau perempuan dalam satu masa yang sama ? Tipu laa kalau tak pernah kan ? Aku pernah alami benda ni . Memang pada awal nya aku lebih suka lelaki first sebab aku kenal dia dulu tapi the end i chose the second one ;) Reason ? Kalau aku betul-2 suka kan yang first one tuu aku tak kan jatuh cinta dekat yang second guy tuu kan ? Am i right ?

Dan aku rasa yang second guy aku pilih tuu memang meninggalkan kesan yang agak mendalam*lap air mata*.Okayy bukan nak jiwang just nak bercerita or should i say curhat ?*hentak kepala*.Kenapa aku cakap tinggalkan kesan yang mendalam ? Even aku ada minat dekat someone ke aku suka tengok lelaki-lelaki tertentu ke aku sentiasa jatuh cinta dekat yang second guy tuu okayy sadis hewhew :'D

Cinta dan sayang dua perkara yang berbeza.Apa makna 'cinta' dan apa plak makna 'sayang'? Adakah cinta itu lebih besar dari perasaan 'cinta' ataupun 'sayang' itu lebih mendalam dari perasaan 'sayang'? setiap kali soalan ini diajukan, lelaki pasti mengatakan bahawa 'cinta' mereka adalah agung, terlalu besar dan tidak dapat dinilaikan oleh seorang wanita.

saya mengerti erti 'cinta' dan 'sayang' dari pengalaman yang agak menarik. 'cinta' selalunya menyakitkan, menyedihkan, memerlukan pengorbanan dari ramai pihak. 'cinta' yang diagungkan tidak banyak yang kekal. 'cinta' banyak merosakkan keyakinan diri, maruah dan juga kepercayaan seseorang terhadap kehidupan yang bahagia.


bagi saya, perasaan 'sayang' adalah satu anugerah Tuhan terhadap makhluknya. 'sayang' tidak semestinya dibalas oleh pihak yang kedua mahupun yang ketiga. perasaan 'sayang' yang ada dalam diri lebih luas dan mendalam terhadap setiap makhluk yang ada dibumi ini. melihat kebahagian orang yang kita 'sayangi' merupakan satu perasaan indah yang tak mungkin dapat dinilai dengan wang ringgit.


bagi mereka yang sedang asyik ber'cinta', cuba fikirkan, mungkin saya yang sudah melatih diri untuk tidak mempercayai kewujudan 'cinta' di dunia ini. tapi sekiranya seseorang itu kita 'cinta'i bukankah kita tidak sepatutnya bergaduh, mungkir janji, saling memarahi dan mencurigai sesama diri. 



terpulang pd diri sendiri. Cinta pd Allah sudah semestinya. Tp jika kita dah temui insan yg sejati, cinta itu hadir tanpa disedari. Percayalah... .. Masih ada manusia yg baik di bumi Allah ini. 

saya percaya dan sentiasa menginginkan kehidupan yang penuh dengan 'sayang' yang wujud diantara manusia... .. 

Okayy act ni aku copy paste -..- aku malas nak fikir sebab aku tengah tension dalam ke'happy'an dengar suara someone yang aku masih cari sebab kenapa dia still berada dalam minda aku :')) jujur sepanjang aku tak dengar suara dia aku memang tertunggu-tunggu dia call nak dengar suara and kemanjakan dia.Memang resah laa aku time tuu.Then,bila dia call aku semalam memang happy sangat-2 , haha hanya Allah je tahu keadaan aku time tuu :'DD it was so fun to talk to him . babe,i really miss you sayang :'DD kmk doa kn yg terbaik untuk kitak sayangg ;)


Older Post | Newer Post