Red smooth Live
LEADJA's Princess

Welcome to my simple triple blog, i`m blabla..famous as blabla..thanks for visited my blog, nice to meet you, leave your footstep at my cbox, Do follow :)



CHIT♥CHAT!



Big Claps

Template: Aina Syaza
Re-edit:Shya
Other: WeHeartIt Photobucket
Instagram
Read This
6 March 2013


KAWAN boleh jadi EX tapi EX tak boleh jadi kawan :) Kenapa ? Sebab RISIKO untuk JATUH CINTA sekali lagi sangat TINGGI :/ Tolong faham . Gf dan bf mana yg tak jelous bila couple dorang berkawan baik dengan EX . Tak salah berkawan cuma tolong la faham perasaan couple anda bila melihat kemesraan anda bersama EX TERSAYANG . Macam mana perasaan anda melihat couple anda sweet-2 dengan orang lain sedangkan orang tu bukan EX dia pun . Hah ! Macam tu laa perasaan couple anda :) Dia cemburu , dia risau sebab dia merasa tergugat dengan kehadiran kekasih lama . Nothing is impossible :) Faham tak maksud dia ? Tak mustahil kita akan jatuh cinta balik dengan EX sebab dia pun pernah bertakhta di hati dan mungkin sebab perasaan tu kita akan tinggalkan someone yang sayang dekat kita :) 

 Lelaki dengan perempuan memang tidak boleh berkawan baik. Lain jadinya nanti. Mula-mula kawan, nanti dah lama-lama sikit kawan rapat, lama-lama lagi kawan baik. Lama-lama lagi jawab sendiri. Susah. Walaupun dalam hati jiwa raga sang lelaki tidak ada sekelumit perasaan sekalipun, tapi akan mekar juga biji-biji rindu dekat sanubari sang perempuan. Sungguh! Walau sekadar berbalas mesej, bercit-cat, berpoke-poke dekat laman sosial.

Contohnya bila sang teruna dengan si dara berbalas mesej
situasi pertama :)
"hai awak, saya nak kawan dengan awak boleh?"
lelaki : berkawan biar seribu setia pada yang satu
perempuan : aku dah agak dah lelaki ni suka aku. * gelak sopan

situasi kedua :)
"saya baru je lepas putus"
lelaki : nak tempat meluah perasaan, nak mengadu sebab taknak simpan perasaan sorang-sorang
perempuan : saya pun single jugak * gelak sopan lagi

situasi ketiga :)
"awak masuklah dalam rumah. Panas nanti demam."
lelaki : kalau kau demam siapa nak jadi teman borak-borak aku?
perempuan : wah, dia care pasal kita la *carelah sangat. tolong sedar

Contoh, bila sang teruna berchatting dengan si manis
situasi pertama :)
"hai, tengah buat apa"
lelaki : bosanlah online. Chat lah. Boleh sembang-sembang. Asyik-asyik minah ni je yang online
perempuan : Eee..mesti suka aku lah tu. Asyik chat dengan aku je. * hati berbunga-bunga. Tolonglah hati jangan nak berbunga sangat. Aku siram dengan air panas nanti baru layu terosss.

Pemikiran seorang manusia yang bergelar lelaki dengan seorang manusia yang bergelar wanita sangat berbeza 360darjah. Lain yang lelaki fikir lain yang perempuan anggap. Oh, come onlah kawan. Sekadar bertegur sapa dekat muka buku tu nothing la. Jangan nak berbunga sangat. Lepas tu mulalah nak kecewa bagai nak mati.

 Mengaku kalah tak bermakna kita lemah cuma kita redha dan terima ketentuan Allah s.w.t :)Mungkin kesabaran yang ada pada seseorang tu dah lari sebab itu la dia GIVE UP . Seseorang tu tak kan semudah tu GIVE UP unless dia dah penat dengan semua tu . 


Older Post | Newer Post